Форми і методи роботи з формування у дітей старшого дошкільного віку базових якостей особистості (2013) - Педагогічні дисципліни - Курсові роботи - Навчальні матеріали - Допоможемо студенту


Головна » Навчальні матеріали » Курсові роботи » Педагогічні дисципліни

Форми і методи роботи з формування у дітей старшого дошкільного віку базових якостей особистості (2013)

Курсова робота: Форми і методи роботи з формування у дітей старшого дошкільного віку базових якостей особистості (2013)


 Процес модернізації системи освіти в Україні визначає нові пріоритетні напрямки розвитку всіх ланок. Стосовно дошкільної освіти можна стверджувати, що в сучасних умовах відбувається її докорінне реформування. Це пов’язано із розробкою та впровадженням нових нормативних документів, які спрямованні на гуманізацію її цілей і завдань. Перехід до особистісно -орієнтованої освітньої парадигми, яка є основою зазначених документів, визначає нове ставлення до особистості дошкільника як активного, творчого, відповідального, компетентного здатного до самостворення суб’єкта освітнього процесу. Як зазначають психологи та педагоги ( І. Бех, О. Кононко, В. Кузьменко, С. Ладивір, Т. Поніманська та ін. ), очікування суспільства пов’язанні сьогодні насамперед з формуванням життєздатної, гнучкої, свідомої, творчої людини. Починати вирішення цих проблем потрібно з дошкільного дитинства, оскільки саме в цей віковий період закладається фундамент оптимістичного світобачення, формуються уявлення дитини про свої права та обов’язки, засвоюються моральні правила і норми, розвивається довільна поведінка.
 Головна мета вітчизняної дошкільної освіти сьогодні – створити сприятливі умови для особистісного становлення і творчої самореалізації кожної дитини, формування її життєвої компетентності. Компетентність, як інтегральна характеристика особистості уособлює цілісний підхід до дошкільника, його розвитку, виховання та навчання [1, с.5].
 У психолого – педагогічній науці останніх років виконано чимало робіт, присвячених висвітленню проблем становлення особистості в дошкільні роки, формування ціннісних орієнтацій, механізмів розвитку самосвідомості на ранніх етапах онтогенезу ( І. Бех, А. Богуш, О. Кононко, В. Кузьменко, С.Кулачківська, С. Ладивір, Т.Піроженко, Т. Поніманська та ін.).  Однак, проблема формування базових якостей особистості дошкільників, як показують результати нашого дослідження, є досить складною з огляду на зміст її засад в контексті морального виховання. Тому, базові якості  є такими соціальними  якостями особистості, для виховання яких надзвичайно важливо розвивати моральні якості та довільні процеси. Водночас базові якості є домірною дошкільному дитинству та вимогам сучасного суспільства, виступають показником соціальної компетентності дитини, є, на нашу думку, необхідною складовою поведінки дитини.
 Сьогодні дедалі глибше усвідомлюється думка, що фундамент особистісного розвитку, який закладають роки дошкільного дитинства, має величезне значення не лише для успішного навчання у школі , ай для всього подальшого життя людини ( Л. Виготський, Л. Венгер, О. Запорожець, Г. Костюк, М. Поддьяков). Від народження кожна дитина має можливість  часом стати особистістю, здатною свідомо й відповідально ставитися до життя, реалізувати свій біологічний, соціальний та психологічний потенціали, розвинути власне 
 « Я » не лише з допомогою дорослих а й за допомогою власних зусиль. Щоб перетворитись на особистість вона має самостійно докласти зусиль для власного зростання. 
 Отже, ми зрозуміли, що у формуванні особистості є багато проблем і серед яких однією з найголовніших є така : як саме розвивати у дітей дошкільного віку базові якості особистості.
 Виховання – це прилучення дитини до світу людських духовних цінностей. Особливої ваги сьогодні набувають такі риси характеру, як самостійність, працелюбність, людяність, самолюбність, спостережливість, відповідальність, розсудливість, справедливість, самовладання, креативність тощо [23]. Моральні норми основні правила всякого людського співжиття, вироблені протягом тисячоліть морального розвитку суспільства, є складовою загальнолюдської моралі. Слід підкреслити її гуманістичну спрямованість: центром моралі є людина. З найдавніших часів усі ідеології і видатні мислителі зверталися до найціннішого в світі – людини, намагалися пізнати її суто людську ознаку -моральність.
 Тому тему дослідження вважаємо актуальною для педагогічної теорії і практики.
 Об'єктом дослідження є процес формування базових якостей особистості дітей старшого  дошкільного віку.
 Предметом є форми і методи роботи з формування у дітей старшого дошкільного віку базових якостей особистості.
 Мета дослідження: проаналізувати стан вирішення проблеми формування базових якостей особистості в теорії та практиці дошкільної освіти, обґрунтувати й апробувати систему роботи з формування у дітей старшого дошкільного віку базових якостей особистості засобами народної педагогіки.
 Завдання дослідження:
1. Проаналізувати психолого-педагогічну та методичну літературу з проблеми формування базових якостей особистості дошкільників. 
2. Виявити рівні сформованості базових якостей особистості у дітей старшого дошкільного віку.
3. Дібрати систему форм та методів роботи з формування базових якостей особистості дітей старшого дошкільного віку засобами народної педагогіки.
4. Експериментально дослідити ефективність розробленої системи роботи з формування базових якостей особистості дітей старшого дошкільного віку засобами народної педагогіки.


ЗМІСТ


ВСТУП
РОЗДІЛ І . ПОНЯТТЯ БАЗОВИХ ЯКОСТЕЙ ОСОБИСТОСТІ
1.1. Класики педагогіки про моральне виховання
1.2. Сучасні психолого-педагогічні проблеми морального виховання
1.3. Аналіз базових якостей особистості в програмі базового компонента «Я у Світі»
РОЗДІЛ ІІ. ПЕДАГОГІЧНА ДІАГНОСТИКА ФОРМУВАННЯ БАЗОВИХ ЯКОСТЕЙ ОСОБИСТОСТІ ЗАСОБАМИ НАРОДНОЇ ПЕДАГОГІКИ У ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
2.1. Обстеження рівня сформованості базових якостей особистості у дітей старшого дошкільного віку засобами народної педагогіки. 
2.2. Педагогічні умови та методика формування базових якостей особистості засобами народної педагогіки
2.3. Визначення ефективності формування базових якостей особистості засобами народної педагогіки у дітей старшого дошкільного віку
ВИСНОВКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
ДОДАТКИ


  Тип роботи:   курсова робота
  Кількість сторінок:   58
  Рік захисту:   2013
  Ціна роботи:   25 грн.
  Автор роботи:   Андрій VK
  Телефон:   (099) 28 72 185
  Email   botanchikeu@gmail.com

 


Подібні роботи


Категорія: Педагогічні дисципліни | Добавив: great_scientist (17.04.2014)
Переглядів: 776 | Теги: методи, старшого, базових, дітей, якостей, віку, дошкільного, роботи, формування, форми
Форма входа
Що шукаємо?
Аудит
Банківська діяльність
Бухгалтерський облік
Бюджетна система
Геодезія, картографія, упоравління територіями
Гроші та кредит
Економіка
Економіка підприємств
Зовнішньо-економічна діяльність
Маркетинг
Менеджмент
Митна справа
Педагогічні дисципліни
Податкова система
Психологія і педагогіка
Страхування
Управління проектами
Фінансове право
Фінансовий облік
Математика
Фінанси
Фінансовий аналіз
Право
Групи в соц.мережі
Оцініть сайт
Оцініть сайт
Всього голосували: 903

Статистика

Онлайн всього: 6
Гостей: 6
Користувачі: 0



Рейтинг@Mail.ru