Головна » Навчальні матеріали » Дипломні роботи » Професійна оссвіта

Психологічні особливості розвитку Я-концепції підлітків, які навчаються у сільських і міських школах (2014)

Дипломна робота: Психологічні особливості розвитку Я-концепції підлітків, які навчаються у сільських і міських школах (2014)


 Актуальність дослідження.. Свідомість і самосвідомість є однією з центральних проблем сучасної психології. Її значення обумовлено тим, що вчення про свідомість і самосвідомість становить методологічну основу рішення не тільки багатьох найважливіших теоретичних питань, але і практичних завдань у зв'язку з формуванням життєвої позиції, зростаючої особистості.
 Здатність до самосвідомості та самопізнання - виняткове надбання людини, яка усвідомлює себе як суб'єкта свідомості, спілкування та дії. Кінцевим результатом самопізнання є динамічна система уявлень людини про себе  - Я-концепція.
 Зміст Я-концепції, як вважають психологи, є одним з найбільш важливих результатів виховання і навчання, тобто того, що складає зміст і форми соціалізації дитини. Я-концепція визначає не просто те, що собою представляє індивід, але й те, що він про себе думає, як дивиться на своє діяльнісне начало і можливості розвитку в майбутньом.
 Як зарубіжні, так і вітчизняні психологи вважають підлітковий вік важливим періодом формування самосвідомості (Е. Еріксон, Е. Шпрангер, Л.С. Виготський, Л.І. Божович, М. Й. Боришевський, Д. Б. Ельконін, І. С. Кон). Головним у цьому віці є становлення Я-концепції, окремі компоненти якої формуються й у попередніх вікових періодах. Поняття Я-концепції сформували представники гуманістичної психології (Р.Бернс, Ч.Кулі, А.Маслоу, Р. Мей, Дж. Мід, Дж. Олпорт, К. Роджерс та ін.).
 У вітчизняній психології проблема Я-концепції вивчалася у руслі досліджень становлення самосвідомості особистості (Б. Г. Ананьєв, Л.І. Божович, Л.С. Виготський, О. М. Леонтьєв, С. Л. Рубінштейн, В.В. Столін, Н. І. Чеснокова, Є. В. Шорохова), особливостей самооцінки та її взаємозв'язку з оцінками оточуючих (Н. Є. Анкудінова, М. Й. Боришевський, І. С. Кон, А.І. Ліпкіна, Є.І. Савонько, В.Ф. Сафін та ін.). Значна частина цих досліджень стосується сенситивого періоду в становленні Я-концепції – підліткового віку.
 Розвиток самосвідомості підлітків пов'язують зі зміною соціальної ситуації розвитку, що відбивається у виникненні почуття дорослості, потреби в освоєнні нових соціальних зв'язків, підтвердженні власної значущості в очах інших людей. При цьому криза вікового розвитку не вичерпується кризою системи відношень. Вона пов'язана з логікою змістовного розвитку, із виникненням нових здібностей, сформованих у ході освоєння провідної діяльності в початковій школі. Зростання самосвідомості і інтересу до свого Я у підлітків веде до змін у становлення характеру і структурі Я-концепції. Разом з тим багато сучасних дослідників підкреслюють низький рівень розвитку самосвідомості підлітків, незрілість особистості, конфліктність самооцінки.
 Отже, теоретичні та практичні дослідження Я-концепції у підлітковому віці, а також значущість і недостатня розробленість проблеми обумовили вибір теми дослідження – «Психологічні особливості розвитку Я-концепції підлітків, які навчаються у сільських і міських школах».
 Об’єкт дослідження – Я-концепція у підлітковому віці.
 Предмет дослідження – розвиток і формування Я-концепції у підлітків, які навчаються у сільських і міських школах.
 Мета: з’ясувати психологічні особливості розвитку Я-концепції у підлітків, які навчаються в умовах сільських і міських шкіл.
 Відповідно до поставленої мети були визначені наступні завдання дослідження:
1. Обґрунтувати теоретичні підходи до вивчення проблеми розвитку Я-концепції особистості.
2. Виявити психологічні особливості розвитку Я-концепції у підлітковому віці.
3. Здійснити порівняльний аналіз рівнів розвитку «Я-концепції» підлітків, що навчаються у міських і сільських школах.
4. Розробити та апробувати психологічну програму розвитку та корекції Я-концепції у підлітків.


ЗМІСТ


ВСТУП
РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ВИВЧЕННЯ ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ Я-КОНЦЕПЦІЇ У ПІДЛІТКОВОМУ ВІЦІ
1.1. Теоретичний аналіз наукових підходів до вивчення особливостей Я-концепції у вітчизняній та зарубіжній науковій літературі
1.2. Структура Я-концепції
1.3. Психологічні чинники та механізми розвитку Я-концепції особистості
1.4. Концептуальні позиції до вивчення розвитку Я-концепції підлітків
ВИСНОВКИ ДО І РОЗДІЛУ
РОЗДІЛ ІІ. ЕМПІРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ПСИХОЛОГІЧНИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ РОЗВИТКУ Я-КОНЦЕПЦІЇ У ПІДЛІТКОВОМУ ВІЦІ 
2.1. Організаційно-методичні засади експериментального дослідження Я-концепції підлітків
2.2. Психологічний аналіз та інтерпретація результатів емпіричного дослідження Я-концепції у  підлітковому віці
ВИСНОВКИ ДО ІІ РОЗДІЛУ
РОЗДІЛ ІІІ. РОЗВИТОК І КОРЕКЦІЯ Я-КОНЦЕПЦІЇ ПІДЛІТКІВ
3.1. Психологічна програма розвитку та корекції Я-концепції
3.2. Оцінка результативності впровадження програми, спрямованої на розвиток та корекцію Я-концепції підлітків
ВИСНОВКИ ДО ІІІ РОЗДІЛУ
ВИСНОВКИ
ДОДАТКИ


  Тип роботи:   дипломна робота
  Кількість сторінок:   96
  Рік захисту:   2014
  Ціна роботи:   30 грн.
  Автор роботи:   Андрій VK
  Телефон:   (099) 28 72 185
  Email   botanchikeu@gmail.com

 


Подібні роботи


Категорія: Професійна оссвіта | Добавив: great_scientist (05.04.2014)
Переглядів: 464 | Теги: Я-концепція особистості, підлітки, Я-концепція, розвиток особистості, особистість
Форма входа
Що шукаємо?
Податкова система
Митна справа
Менеджмент
Фінансова діяльність суб'єктів господарювання
Банківська справа
Інформаційні системи та технології
Бухгалтерський облік
Фінанси
Професійна оссвіта
Різне
Історія
Туризм
Машинобудування
Групи в соц.мережі
Оцініть сайт
Оцініть сайт
Всього голосували: 920

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачі: 0



Рейтинг@Mail.ru