Прагматика здійснення податкового контролю в органах податкової служби України (2013)
В даному розділі здійснено огляд механізму здійснення обліку платників податків, особливостей інформаційно-аналітичного забезпечення органів ДПС та розглянуто аналіз масово-розяснювальної роботи та консультування платників податків як форм здійснення податкового контролю, наведено результати контрольно-перерірочної роботи органів ДПС на прикладі Тернопільської області. Облік платників податків є важливим напрямком діяльності органів державної податкової служби. Він ведеться з метою створення умов для здійснення контролюючими органами контролю за правильністю нарахування, своєчасністю та повнотою сплати податків, нарахованих фінансових санкцій, дотримання податкового та іншого законодавства. Взяттю на облік або реєстрації в органах ДПС підлягають всі платники податків. Інформаційно-аналітичне забезпечення – це комплекс заходів із збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання органами державної податкової служби покладених на них функцій та завдань. Для фoрмування у платників свідoмoгo ставлення дo сплати пoдатків велике значення має прoпаганда пoдаткoвoгo закoнoдавства, рoз’яснення йoгo пoлoжень, свoєчасне забезпечення платника oб’єктивнoю, дoступнoю та різнoбічнoю інфoрмацією з питань сплати пoдатків, забезпечення реалізації чого мoжливе через прoведення масoвo-рoз’яснювальнoї рoбoти працівників oрганів ДПС, що є особливо актуальним у теперішній час, коли відбувається перехід ДПС від фіскальної служби до сервісного центру. Щодо контрольно-перевірочної роботи органів ДПС у Тернопільській області, то протягом 2012 р. було проведено 48684 перевірки, якими охоплено 30460 платників, з яких у 29603 виявлено порушення податкового законодавства. За наслідками проведених перевірок було донараховано платежів у сумі 85151,6 тис.грн., з яких до бюджету надійшло 71657 тис.грн. Рівень погашення донарахованих платежів у цьому році є досить високим і становить 84%. З 2009 по 2011 роки спостерігається позитивна динаміка щодо збільшення надходжень платежів у рахунок погашення податкового боргу. Відсоток погашення податкового боргу в 2009 році становив 33,4%, у 2010 р. – 33,2%, у 2011 р. – 33,1% та в 2012 р. – 32%, що свідчить про низьку ефективність проведених заходів щодо погашення податкового боргу, оскільки даний показник є досить низьким. У 2012 р. органами ДПС у Тернопільській області було відшкодовано ПДВ на суму 73326,5 тис.грн., що на 87% перевищує значення показника минулого року. Державний податковий аудит є сукупністю прийомів, способів та процедур, які використовуються фахівцями державних кон¬тролюючих органів у сфері оподаткування для встановлення відповідності показників податко¬вих декларацій та розрахунків реальним фактам фінансово-господарської діяльності та нормам чинного законодавства і надання суспільству впевненості щодо дотримання платниками по¬датків норм чинного законодавства. Податковий аудит належить до сфери податкового контролю, а саме до контролю дотримання податкового законодавства платниками податків, зборів та інших обов'язкових платежів. Головною метою податкового аудиту є створення оптимальних умов та забезпечення суворого додержання норм податкового законодавства суб’єктами господарювання та фізичними особами щодо сплати податків і зборів.
ЗМІСТ
2.1. Механізм здійснення основних форм контролю в сфері оподаткування в Україні 2.2. Аналіз контрольно-перевірочної роботи органів Державної податкової служби України 2.3. Податковий аудит як засіб забезпечення контрольних функцій держави в сфері оподаткування Висновки до розділу
Таблиця 2.1. Кількість зареєстрованих платників податку на додану вартість в ДПС у Тернопільській області протягом 2008-2012 рр. Таблиця 2.2. Кількість зареєстрованих платників податку на прибуток в ДПС у Тернопільській області за 2008-2012 рр. Рис.2.1. Кількість матеріалів, підготовлених для засобів масової інформації з питань податкового законодавства органами ДПС у Тернопільській області за 2008-2012 рр. Рис. 2.2. Динаміка кількості проведених сеансів телефонного зв’язку «гаряча лінія» у ДПС в Тернопільській області протягом за 2008 – 2012 рр. Рис. 2.3. Кількість організованих і проведених семінарів та кількість заходів, проведених з майбутніми платниками податків протягом 2008-2012 рр. в ДПС у Тернопільській області. Таблиця 2.3. Кількість проведених перевірок органами ДПС в Тернопільській області за 2008-2012 роки Таблиця 2.4. Кількість перевірених платників податків органами ДПС в Тернопільській області за 2008-2012 роки Таблиця 2.5. Кількість перевірених органами ДПС в Тернопільській області платників податків, в яких було встановлено порушення чинного законодавства, протягом 2008-2012 років. Рис. 2.4. Співвідношення частки платників податків, у яких виявленo порушення, до загальної кількoсті перевірених платників органами ДПС у Тернопільській області у 2008-2012 рр. Таблиця 2.6. Сума донарахованих платежів за наслідками перевірок, проведених органами ДПС у Тернопільській області протягом 2008-2012 років Таблиця 2.7. Суми надходжень до бюджету донарахованих платежів за результатами перевірок, проведених органами ДПС у Тернопільській області за 2008-2012 роки Рис. 2.5. Співвідношення сум донарахованих платежів із сумами надходжень до бюджету за наслідками перевірок, проведених органами ДПС у Тернопільській області. Рис. 2.6. Динаміка надходжень до бюджету за рахунок вжитих органами ДПС в Тернопільській області заходів щодо погашення податкового боргу за 2009-2012 рр. Таблиця 2.8. Сума відшкодованого податку на додану вартість на рахунок платника в банку органами ДПС в Тернопільській області протягом 2008-2012 рр. Рис. 2.7. Динаміка сум відшкодованого ПДВ органами ДПС у Тернопільській області протягом 2008-2012 рр. Таблиця 2.9. Практичне застосування терміну «податковий аудит»
!!! Якщо у Вас виникла помилка при завантаженні роботи - зв'яжіться з автором !!! ↑↑↑ Контактні дані ↑↑↑